.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده فيلترينگ گسترده در سراسر کشور

توضيح کوتاهي که اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس درباره مسدود شدن سايت هاي پارلمان منتشر کرد پشت پرده فيلترينگ گسترده اينترنت در روزهاي اخير را افشا کرد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از تابناك ، بنابر اين جوابيه «مسدود کردن سايت ها در راستاي طرح مبارزه با مفاسد اجتماعي است که از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعمال شده است.»

اين توضيح پس از آن به دفتر برخي رسانه ها ارسال شد که مطبوعات و خبرگزاري ها روز گذشته از مسدود شدن سايت هاي اينترنتي براي نمايندگان خبر داده بودند.

بنابر اين گزارش ها نمايندگان مجلس در نخستين روزهاي کاري خود متوجه شدند دسترسي به بسياري از سايت ها برايشان مقدور نيست و بسياري از آدرس هاي اينترنتي مسدود و اين سايت ها از دسترس کاربران خارج شده است. البته اين تنها نمايندگان نبودند که با سايت هاي فيلترشده در سال جديد مورد استقبال قرار گرفتند. از چند روز گذشته اعمال گسترده فيلترينگ دسترسي کاربران به سايت هاي پرشماري را غيرممکن ساخته و دامنه اين اعمال محدوديت تا آنجا پيش رفت که فيلترشکن ها نيز مسدود و جست وجوي کلمه «فيلترشکن» نيز در جست وجوگرهاي اينترنتي بلوکه شد. اگرچه هيچ منبع رسمي در اين باره اظهارنظر نکرده است اما اداره اخبار مجلس در لابه لاي جوابيه اش توضيح مختصري در اين باره ارائه کرد.

«فيلترينگ و مسدود کردن سايت ها در راستاي طرح مبارزه با مفاسد اجتماعي است که از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از آغاز سال جديد نسبت به توزيع کنندگان کلان اينترنت اعمال شده است.»

اندکي پس از هشدارها بود که نه تنها امکان دسترسي کاربران به برخي آدرس ها محال شد بلکه اين فيلترينگ دامن پارلمان نشينان را گرفت. انتشار خبر اعمال محدوديت براي نمايندگان که از سوي برخي رسانه ها از سوي مجلس عنوان شده بود به توضيحي انجاميد که پشت پرده فيلترينگ گسترده را افشا کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.